mandag 17. desember 2012

Marsipanhjerter med sjokolade


...og når jeg først er i gang, kan jeg jo vise frem hjertene jeg laget i går kveld,
etter en veldig koselig vaske- og filmhelg (Love Actually), hos lillesøs som skal
flytte snart! :) Ble nok litt inspirert av all kjærligheten :)

Dette er egentlig ganske enkelt, og tar ikke lang tid.

Jeg har brukt Odense marsipan og vanlig smeltet kokesjokolade med litt fløte
blandet i. Du kan jo selvfølgelig lage din egen marsipan, hvis du har ork og tid.
Ellers er denne ferdigmarsipanen super å bruke!

Jeg kjevlet den ut til ca 1 cm i tykkelse, og stakk ut hjertene med en liten hjerteform:


Disse formene kan du få tak i hos Jernia bl.a. Tenkte jeg skulle lage noen
stjerneformede også :)
Så dyppet jeg dem i smeltet sjokolade, med litt fløte i:



Pynt dem med pen strøpynt, mens sjokoladen fortsatt er myk.

Jeg pakket de inn i cellofan, og brukte hamp som snøre. Så limte jeg på noen
søte klistremerker, som det lille ekstra :)



En koselig og personlig liten gave, til noen du er glad i :)

                                                 <3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar